התנגדות לצוואה

התנגדות לצוואה / מאת עו"ד חגי אורגד

התנגדות לצוואה נדרשת כאשר אחד היורשים על פי צוואה מגיש בקשה לרשם לענייני ירושה או לבית דין דתי, על מנת לקבל צו קיום צוואה. צו קיום צוואה הינו כלי מעשי-אופרטיבי באמצעותו הנהנה על פי צוואה מבקש להפוך את הצוואה לכלי באמצעותו יוכל לעשות בצוואה שימוש, כגון: העברת זכויות על פי הצוואה בנכסי מקרקעין או העברת זכויות אחרות נשוא הצוואה, או אז למתנגד לצוואה פתוחה הדרך להגיש התנגדות לצוואה, בכפוף למועדים ולהוראות שנקבעו בחוק הירושה התשכ"ה-1965 והתקנות אשר הותקנו על מכוחו.

המחוקק הקפיד מאוד על הסדר בחקיקה אשר יהווה פרסום ברבים עת מבקשים צו קיום צוואה, הכל בכדי שלא יינתן צו קיום צוואה במחשכים, אלא על הפעולה להיעשות באופן גלוי לכולי עלמא, בכדי שניתן יהא להגיש התנגדות לצוואה, על ידי מי שלדעתו הצוואה מקפחת את זכויותיו ויש לו בסיס להניח כי הצוואה פסולה או מי מהוראותיה פסולה. צוואה פסולה יכולה להיות מוגדרת ככזאת גם בהינתן השפעה בלתי הוגנת על המצווה, לחץ, איום, או כפיה שהופעלו על המצווה כאשר הלה ערך את הצוואה, או שמא במקרה שבו ישנו בסיס להניח כי הצוואה הינה מזויפת. תיתכן גם טענה עת מגישים התנגדות לצוואה, כי מצבו הקוגנטיבי של המצווה היה רעוע עת נערכה הצוואה ומשכך המצווה לא היה צלול בדעתו עת ערך את הצוואה ולכן הצוואה אינה משקפת את רצונו החופשי והיא פסולה. אלה מקצת העילות על קצה המזלג בעטיין ניתן להגיש התנגדות לצוואה ובודאיי שאין מדובר ברשימה סגורה ו/או ממצה של מקרים.

התנגדות לצוואה אשר נערכת באופן נכון ומקצועי על ידי עורך דין בעל ניסיון אשר בקיא בסוגיה על כל רבדיה, במועד בהתאם להוראות החקיקה, התקנות וכן הפסיקה העניפה של בית המשפט, ממקסמת את סיכויי ההצלחה של התנגדות לצוואה, ובכך מעלה את הסיכוי לסיכול הניסיון ולבלימת המהלך לקבל צו קיום צוואה על ידי מבקש צו קיום צוואההתנגדות לצוואה שתוגש באופן לא נכון ולא מקצועי, עלולה להסב נזק בל ישוער למגיש התנגדות הצוואה, בכך שבסופו של יום יינתן צו קיום צוואה למבקש צו הקיום, ובכך יוכל לפעול מבקש צו קיום הצוואה כאוות נפשו תוך שהוא מעביר נכסים וכו' על שמו באמצעות צו קיום הצוואה.

חשוב לציין כי כאשר מוגשת התנגדות לצוואה, או אז בקשה שהוגשה לרשם לענייני ירושה תועבר לבית המשפט לענייני משפחה המוסמך, אשר ידון בבקשה לצו קיום צוואה ובהתנגדות לצוואה, בתיקים מעין אלה מתנהלת בין בעלי הדין מלחמת חורמה של ממש (לא פחות מכך!), ולפיכך על עורך הדין הבקיא בתחום והיודע היטב את מלאכתו, לתכנן תכנון טקטי ואסטרטגי עוד בשלב הגשת ההתנגדות לצוואה על מנת להוביל בסופו של יום את הלקוח לתוצאה הרצויה ולחוף מבטחים.

הקליקו כדי להבין כיצד לבטל צוואה הדדית

לחצו כאן וקראו עוד על סוגיית הצוואות

עוד באתר – צוואה הדדית, מהי?

אולי יעניין אתכם לקרוא מאמר מעניין בנושא תביעה אזרחית נגררת לפלילים

זהירות, צו למניעת הטרדה מאיימת לפניך

פירוק שיתוף בדירה

לשון הרע בפייסבוק ועוד..

הבהרות משפטיות –

כל האמור במאמר זה דלעיל, מהווה אך ורק  סקירה כללית בלבד של סוגיית  התנגדות לצוואה המורכבת ורווית הפרטים. לפיכך, אין לראות בתוכן המאמר או במה שאינו מופיע בו כייעוץ משפטי, ותוכנו או אי תוכנו אינו מהווה ואינו מתיימר להיות  תחליף לייעוץ משפטי. עוד יובהר, כי מאמר זה אינו מהווה כלל ועיקר הצעה לנקוט בפעולה ו/או בהליך כזה או אחר,  אין במאמר זה משום  הצעה שלא  לנקוט  בפעולות ו/או בהליכים כאלה ואחרים. כותב המאמר אינו אחראי הן באופן  עקיף והן באופן  ישיר לכל פעולה  ו/או נקיטת הליך ו/או לכל אי פעולה  ו/או לכל  אי נקיטת הליך  שיינקטו או שלא יינקטו כתוצאה מקריאת המאמר.

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם