חמישה כללי חובה שחייבים לדעת ברכישת דירה מכונס נכסים

חמישה כללי חובה  שחייבים לדעת ברכישת דירה מכונס נכסים / מאת עו"ד חגי אורגד

רכישת דירה מכונס נכסים נראית לרוב המכריע של הציבור עסקה משתלמת ושובת לב. מרבית הרוכשים המתקשרים בעניין רכישת דירה מכונס נכסים לא תמיד מבינים את מלוא המשמעויות של רכישת דירה מכונס נכסים לעומק.

ליקטנו עבורכם חמישה כללי אצבע חשובים עת אתם עומדים בפני רכישת דירה מכונס נכסים.

כלל מספר 1 בנושא רכישת דירה מכונס נכסים – אל תהיו מוקסמים באופן אוטומטי מהמחיר האטרקטיבי –

רכישת דירה מכונס נכסים לרוב מאותתת לנו כי אנו עומדים בפני עסקה משתלמת ולכן צריך להזדרז על מנת להתקשר בעסקת רכישת דירה מכונס נכסים שמא העסקה תחמוק מידינו. הרי אנו מבינים שברמת העקרון מדובר בדיוק כמו בתווית מבצע אשר מודבקת על מוצר בסופרמרקט, מייד נראה לנו כי הקנייה משתלמת רק משום שנכתב על גבי המוצר "מבצע" כך הדבר גם בנושא רכישת דירה מכונס נכסים.

לפיכך, בדקו בדוק היטב את מצב שוק הדירות באיזור בו אתם מעוניינים לרכוש דירה בהתאם לנתונים הרלוונטיים.

כלל מספר 2 בנושא רכישת דירה מכונס נכסים– תמיד תהיו מיוצגים על ידי עורך דין מטעמכם – מומחה בתחום המקרקעין –

לעיתים, יש נטייה לטעות עת עומדים בפני עסקה בעניין רכישת דירה מכונס נכסים כי עורך הדין אשר מונה ככונס נכסים מייצג גם אותנו. זוהי כמובן טעות לסבור כך, שכן בעסקה כה מורכבת ורוויית פרטים כגון רכישת דירה מכונס נכסים הרי שעורך הדין- כונס נכסים אינו מייצג אותנו ולכן רצוי עד מאוד שאנו נהיה מוגנים על ידי ייצוג של עורך דין מקצועי מטעמנו.

כלל מספר 3 בנושא רכישת דירה מכונס נכסים – בדקו את מצבו הפיזי של הנכס אותו בכוונתכם לרכוש –

לעיתים, מצבו הפיזי והתחזוקתי של הנכס כה חמור וירוד עד כדי כך שפרמטר זה עלול להשפיע על השיקול שלכם האם לבצע רכישת דירה מכונס נכסים וכן האם ישנה כדאיות כלכלית בביצוע הרכישה  אם לאו.

אל תתעצלו דרשו לערוך סיור מקדים בנכס!

כלל מספר 4 בנושא רכישת דירה מכונס נכסים – מומלץ לדרוש מכונס הנכסים את הערכת השמאי –

בכדי שנוכל "לכוון" נכון את הצעתנו הכספית עת עומדים בפני רכישת דירה מכונס נכסים מומלץ לבקש מהכונס נכסים את הערכת השמאי ממנה ניתן ללמוד רבות הן לגבי מחיר הנכס והן בגין נתונים פיזיים, משפטיים ואחרים.

כלל מספר 5 בנושא רכישת דירה מכונס נכסים–  התמקחו על שיעור הערובה שעליכם למסור לכונס הנכסים

לאחר הסיור שחשוב שתערכו בנכס כאמור, ובמידה ואכן תרצו לבצע הליך רכישת דירה מכונס נכסים או אז יהיה עליכם למלא טופס הצעה בצירוף שיק בנקאי או ליתן ערובה. נהוג כי שיעור השיק הבנקאי או הערובה יעמוד בין 5%-10% משיעור ההצעה, התמקחו על מנת שהשיק הבנקאי או הערובה  יהיו בסך הנמוך ביותר האפשרי, היות ואם דבר מה ישתבש ולא תוכלו לבצע רכישת דירה מכונס נכסים אזי הסך שהפקדתם יחולט וחבל!

בשורה של פסקי דין נקבע שאין להרתיע קונים פוטנציאליים לרכוש נכסים במסגרת הליכי כינוס נכסים – פעילות שקיים אינטרס חברתי מובהק בשימורה ועידודה – דבר המעצים את החשיבות הכרוכה במנגנון ביקורת של רשם ההוצאה לפועל שיהא תקף גם לאחר הכינוס (ראו: רע"א 3880/06 בירס נ' בנק הפועלים בע"מ אגף "משכ"ן).

אשר על כן, עת אנו עומדים בפני רכישת דירה מכונס נכסים  יש לבחור עורך דין מומחה בתחום המקרקעין, אשר יודע היטב את מלאכתו, בקיא בתחום המקרקעין ובדגש על סוגיית רכישת דירה מכונס נכסים, אשר מצוי בפרטי החקיקה והפסיקה העניפה והמעודכנת ביותר, הכל על מנת  לבצע עסקת רכישת דירה מכונס נכסים  בטוחה ומוגנת שתסתיים ברישום מסודר ותקין על שמכם בטאבו.

הבהרות משפטיות –

 ברי כי האמור במאמר זה לעיל, מהווה אך ורק  סקירה כללית בלבד של נושא רכישת דירה מכונס נכסים ולחלוטין אינו ממצה  את מכלול ההיבטים הסבוכים אשר רלוונטיים לנושא  רכישת דירה מכונס נכסים בפרט ולדיני המקרקעין בכלל.

לכן, ברי כי אין לראות בתוכן המאמר או במה שאינו מופיע בו כייעוץ משפטי, והוא אינו מתיימר בשום פנים להוות תחליף לייעוץ משפטי בעניין רכישת דירה מכונס נכסים או בכל עניין אחר. בנוסף, מאמרנו דלעיל  אינו מהווה כלל ועיקר הצעה לנקיטה ו/או לאי נקיטה פעולות ו/או הליכים כאלה ואחרים. כותב המאמר אינו אחראי בשום אופן, לא   באופן עקיף ולא באופן  ישיר לכל פעולה ו/או אי פעולה ו/או הליך  שיינקטו ו/או שלא יינקטו   כתוצאה מקריאת המאמר. קריאת המאמר בסוגיית רכישת דירה מכונס נכסים כפופה לקריאה מקדימה וקבלת מלוא תנאי השימוש באתר משרד עורך דין חגי אורגד, זאת מבלי לגרוע בהבהרות המשפטיות המצויינות לעיל ולהלן.

אשר על כן, עקב הסוגיות הסבוכות העומדות על הפרק עת מתעוררת סוגיה משפטית בעניין רכישת דירה מכונס נכסים, יש לפנות בראשית הדרך לעורך דין המומחה בתחום המקרקעין אשר בקיא והיודע היטב את מלאכתו, על מנת שמלאכה זו ותוצאותיה תוביל את הצדדים לחוף מבטחים בסיומה בתיקים רגישים כגון אלה העוסקים בנושא רכישת דירה מכונס נכסים.

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם