עורך דין מקרקעין בקרית ביאליק

זהו מאמר נוסף בסדרת מאמרים בנושאי נדל"ן ומקרקעין הנקרא עורך דין מקרקעין בקרית ביאליק. מטרת המאמרים הינה לעזור לכם גולשי האתר וליתן לכם כלים בסיסיים והבנה רחבה יותר בנושא עסקאות מקרקעין תוך נקיטת הזהירות המתחייבת, תוך עירנות להיבטים רבים אשר ייתכן וטרם קריאת המאמרים לא היו ידועים לכם. 

תפקידו של עורך דין מקרקעין בקרית ביאליק הוא להבטיח שהצדדים לעסקת מקרקעין יגשימו את תכלית העסקה. קרי, שהמוכר יקבל את מבוקשו- את מלוא התמורה מושא עסקת המקרקעין ואילו הרוכש יקבל את הנכס אותו הוא מבקש לרכוש ובתנאי חוזה הרכישה. רבים מספור הם המקרים בהם נכס מקרקעין נמכר לכמה רוכשים יותר מפעם אחת. כן כן, לפתחו של בית המשפט רובצים כדבר שבשגרה תיקים משפטיים מעין אלה. הקונסטלציה המשפטית היא סבוכה וקשה כאשר צדדים נקלעים לסיטואציה מורכבת מעין זו. 

על עורך דין מקרקעין בקרית ביאליק החובה, לערוך את כל הבדיקות המקדימות וליצור מנגנונים נכונים בחוזה המכר כדוגמת הערת אזהרה, על מנת שסיטואציה כאמור לעיל של מכירת נכס המקרקעין למספר רוכשים לא תתרחש. טלו מקרה חמור במסגרתו אדם רכש נכס מקרקעין ועורך דינו לא טרח לרשום הערת אזהרה טרם שולמו הכספים למוכר או חלקם, במקביל המוכר הנוכל מוכר את דירתו לאדם נוסף וייתכן אף למספר אנשים נוספים, כעת ישנן "עסקאות נוגדות" (כך בעגה המשפטית) ובעצם רוכשים מתחרים על נכס מקרקעין אחד, כאשר כל אחד מהרוכשים ייטען כמובן כי הוא ביצע את העסקה בתום לב ובתמורה ולכן נכס המקרקעין שייכים לו ולא לאחר.

אז מדוע הערת האזהרה כל כך חשובה??? 

התשובה לכך הינה פשוטה, שכן כאשר עורך דין מקרקעין בקרית ביאליק רושם לטובת הרוכש הערת אזהרה אשר נרשמת בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) על פי סעיף 126 לחוק המקרקעין תשכ"ט- 1969, בכך  מודיע בעצם עורך מקרקעין בקרית ביאליק  לכולי עלמא (לעולם כולו) כי הצדדים התקשרו בעסקה, מטרת הערת האזהרה כשמה כן היא, להזהיר את כלל הציבור לבל יתקשר בעסקה בגין מקרקעין אלה, היות ונעשתה כבר התחייבות למכור את הנכס בעסקה קודמת. הערת אזהרה הינה בבחינת רמזור אדום ותמרור אזהרה לכל מי שחפץ להתקשר בעסקה נשוא הנכס. בהתקיים תנאי זה של  רישום הערת אזהרה וכן בהתקיים תנאים נוספים, יהא הרוכש מוגן מפני עסקאות נוגדות, קרי הרוכש יהא מוגן מפני "תחרות" עם אדם נוסף או אנשים נוספים על אותם מקרקעין  שנמכרו במרמה למספר אנשים. 

להרחבת הידע בעניין הערת אזהרה קראו מאמרינו המקיף בנושא חשיבותה של הערת אזהרה ברכישת דירה     

 קראו עוד על עורך דין מקרקעין בקריות

 לתחילת עמוד זה עורך דין מקרקעין בקרית ביאליק

מאמר בנושא חמישה כללי חובה שחייבים לדעת ברכישת דירה מכונס נכסים

אולי יעניין אתכם לקרוא מאמר מעניין בנושא תביעה אזרחית נגררת לפלילים

זהירות, צו למניעת הטרדה מאיימת לפניך

פירוק שיתוף בדירה

לשון הרע בפייסבוק ועוד..

מינוי אפוטרופוס, מתי, כיצד ועבור מי?

הבהרות משפטיות – 

יצויין  כי האמור במאמר זה דלעיל בנושא עורך דין מקרקעין בקרית ביאליק, לחלוטין מהווה סקירה כללית בלבד של נושא בנושא עסקת מקרקעין.

משכך, ברי כי אין לראות בתוכן המאמר או במה שאינו מופיע בו ייעוץ משפטי, ותוכנו או אי תוכנו אינו מתיימר להוות תחליף לייעוץ משפטי. כמו כן, מאמר זה לחלוטין אינו  מהווה הצעה לנקיטה ו/או לאי נקיטת פעולות ו/או  הליכים כאלה ואחרים. כותב המאמר אינו אחראי בשום פנים ואופן, לא באופן  עקיף ולא באופן ישיר לכל פעולה ו/או אי פעולה שתינקט כתוצאה מקריאת המאמר. 

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם