סכסוך שכנים בבית משותף האסור והמותר לשכנים שלכם

סכסוך שכנים בבית משותף הינו אחד מהסכסוכים המשפטיים השכיחים ביותר במחוזותינו. חדשות לבקרים נדרשות הערכאות השיפוטיות לטפל, לנהל תיקים מעין אלה, לשמוע עדויות ולהכריע בענייני סכסוך שכנים בבית משותף.

נושא סכסוך שכנים בבית משותף מופיע גם ב"פרק ו'- בתים משותפים" במסגרת חוק המקרקעין תשכ"ט- 1969 (להלן: "החוק").

העילות הנפוצות ביותר בנושא סכסוך שכנים בבית משותף, הינו אי תשלום מיסי הנציגות (וועד הבית) של אחד הדיירים בבניין המשותף או יותר בניגוד להוראות הקבועות בסעיף 58 לחוק, או שמא התנגדות אחד הדיירים בבית משותף לביצוע שיפוץ בבית משותף.

אולם, אלה לא העילות היחידות הגורמות להתגלעות סכסוך שכנים בבית משותף, שכן סכסוך מעין זה עלול להתגלע אף לאור כך שאחד הדיירים בבית משותף "פוגע" בחזית הויזואלית של הבית המשותף, כלומר מציב למשל אנטנה המכערת את חזית הבניין. בנקודה זו חשוב להסביר, כי במובחן ממה שניתן בנקל לסבור, הקירות החיצוניים של דירה בבית משותף הינם חלק בלתי נפרד מהבניין המשותף, ולפיכך כאשר אחד הדיירים צובע למשל את הקירות החיצונים של דירתו בצבע אשר הינו שונה מהצבע של הבניין כולו, זוהי בהחלט עילה לתביעה במסגרת סכסוך שכנים בבית משותף.

 אם כן, כיצד עלינו לפעול ולמי עלינו לפנות כאשר מתגלע סכסוך שכנים בבית משותף?

ראשית חשוב שנבין כי ניהול תיק משפטי בדבר סכסוך שכנים בבית משותף, הינו ניהול תיק משפטי לכל דבר ועניין. על פי סעיף 73 לחוק, הזכות להגיש תביעה  במסגרת סכסוך שכנים בבית משותף הינה לנציגות הבית (לוועד) או לבעל דירה בבית משותף. הקלות בה הרוב המכריע של הציבור תופש את עניין סכסוך שכנים בבית משותף, הינה כמובן שגויה מעיקרה, היות ומדובר בניהול תיק משפטי באופן מובהק, וככזה ניהולו מצריך ידע, ניסיון והבנה משפטית מעמיקים, לרבות ידע וניסיון  בהגשת התביעות, ניהול קדם משפט, עריכת תצהירים דיוני הוכחות, סיכומים וכו'..

 הערכאה השיפוטית הנכונה לניהול סכסוך שכנים בבית משותף הינה לשכת המפקח על רישום המקרקעין. למפקח על רישום המקרקעין ניתנו סמכויות להכריע בעניין סכסוך שכנים בבית משותף מכח סעיף 72 לחוק, למפקח על רישום המקרקעין נתונות סמכויות אשר נתונות לשופט בבית משפט השלום מכח סעיף 74 לחוק. בין סמכויותיו של המפקח על רישום המקרקעין הינן: מתן צווי מניעה, מתן צווי עשה, מתן הוראות שונות  לבעלי הדין, מתן החלטות ביניים, שמיעת ראיות ועדויות וכמובן מתן פסקי דין בתיקים שנידונים בפניו.

לחצו כאן וקראו עוד בנושא עורך דין מקרקעין בקריות 

לשון הרע בפייסבוק ועוד..

הבהרות משפטיות –

חשוב לציין, כי האמור במאמר זה לעיל, אינו אלא סקירה כללית בלבד של נושא סכסוך שכנים בבית משותף, ובוודאי אינו ממצה את מכלול היבטים המורכבים והסבוכים בנושא סכסוך שכנים בבית משותף.

אין לראות בשום פנים ואופן בתוכן המאמר או במה שאינו מופיע בו כייעוץ משפטי, ותוכנו או אי תוכנו אינו מתיימר בשום פנים להוות תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, מאמר זה אינו מהווה כלל ועיקר הצעה לנקיטה ו/או לאי נקיטה פעולות ו/או הליכים כאלה ואחרים בנושא סכסוך שכנים בבית משותף ו/או בכל נושא אחר. כותב המאמר אינו אחראי באופן עקיף או ישיר לכל פעולה ו/או אי פעולה וכן לכל הליך שיינקטו ו/או שלא יינקטו כתוצאה מקריאת המאמר.

אשר על כן, עקב הסוגיות הסבוכות שעומדות על הפרק עת אנו עומדים בפני סוגיית סכסוך שכנים בבית משותף, יש לפנות בראשית הדרך לעורך דין המתמחה בתחום המקרקעין בכלל ובתחום נושא סכסוך שכנים בבית משותף  בפרט, והיודע היטב את מלאכתו, על מנת שמלאכה זו ותוצאותיה תוביל את הצדדים לתוצאות הרצויות.

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם