מהם השירותים שייתנו לך נוטריונים?

נוטריון הינו איש מקצוע שקודם כל הוסמך לעריכת דין. לאחר מינימום  10 שנות עבודה כעורך דין בעריכת דין פעילה, ומעבר השתלמות ייעודית, יכול אותו איש מקצוע לשמש גם כנוטריון ולספק מגוון רחב של שירותים ספציפיים. עו"ד חגי אורגד הוא גם נוטריון, ובהתאם ניתן לפנות אליו גם לצורך קבלת שירותים אלה.

השירותים שמספק עו"ד מומחה בתחום

* תיקוף מסמכים – ישנם מסמכים בעלי ערך משמעותי שרק אחרי אישור של סמכות משפטית הופכים לתקפים. בין המסמכים אשר נוטריון בחיפה מוסמך להקנות להם תוקף: הסכם ממון, צוואה, הסכם חיים משותפים ועוד. במקרה זה מהות השירות של עורך הדין שהוא גם נוטריון היא הבטחת מימוש הייעוד של המסמך, מלאכה זאת נעשית על ידיו

* תרגום מאושר – תרגום נוטריוני הוא שירות שכולל גם תרגום (מכל שפה לכל שפה) וגם אישור על נאמנות התרגום למקור – אישור שמקנה לתרגום תוקף משפטי שנעשה על ידי מוסמך בתחום

* עריכת ייפויי כוח נוטריונים – יש מקרים שבהם ייפוי כוח רגיל לא מאפשר ביצוע פעולה נחוצה, אלא רק ייפוי כוח נוטריוני. לדוגמה, ביצוע עסקת מקרקעין על ידי אדם שאינו עורך דין, יפויי כח נוטריוני לבנק. כמו כן אפשר להעניק בעזרת נוטריון ייפויי כוח נרחבים לביצוע כל פעולה שהיא.

* מתן אישורי חיים – כשאדם נדרש להוכיח לגוף כלשהו שהוא בין החיים, הדרך המשפטית היא קבלת אישור חיים מאת מוסמך בתחום דוגמה למצב שבו שירות זה חיוני הוא מימוש אפשרות לקבל קצבה ממדינה זרה.

* אימות העתק מסמך – במקרה כזה תפקידו של הנוטריון הוא לוודא כי ההעתק זהה לחלוטין למקור.

שירות אחראי וזמין

כפי שניתן לראות מאופי השירותים שמספק עו"ד מוסמך הציפייה הבסיסית היא להתנהלות אחראית מאוד. תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט מהווה גם היא חובה, ולרוב נדרשת גם זמינות גבוהה על-מנת לקבל את השירות ללא המתנה ממושכת מדי. במשרד עורכי דין ונוטריון חגי אורגד מתנהלים על סמך אמות מידה חוקיות ועל פי כל דין, על פי כל האיכויות החיוניות הנ"ל, ותוך הקפדה על מצוינות בשירות באופן כללי. עוד כדאי לדעת שהתעריפים של נוטריונים כמו כל במקום בארץ, נקבעים על-ידי משרד המשפטים ומתעדכנים אחת לשנה בהתאם לעליית המדד. כך למשל עבור תרגום נוטריוני תשלמו 236 ש"ח על 100 המילים הראשונות ועוד 186 ש"ח על כל 100 מילים נוספות עד ל-1,000 מילים (המחירים מעודכנים לשנת 2024).

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם