לשון הרע באינטרנט

תביעת לשון הרע באינטרנט

הרשת האינטרנטית משתלטת על חיינו ואנחנו מוצפים מידע רב על כל דבר ועניין. לעיתים ישנו מידע חשוב אינפורמטיבית, אך יחד עם זאת ישנו לא מעט המוגדר כאינפורמציה אך למעשה מתובלת בלשון הרע. אנחנו מוצפים במידע רב של לשון הרע באינטרנט, ובכל רשת חברתית אפשרית, אם נמקד את הדברים. לא אחת קורה שכאשר מופץ לשון הרע באינטרנט הוא מזיק עד לכדי אופן בלתי הפיך לאדם, ואף לצערנו יותר מזה. משום כך חשוב לדעת שאם הופצו כנגדכם לשון הרע באינטרנט אתם רשאים וזכאים להגיש תביעת לשון הרע כפי שמוגדר בחוק לשון הרע משנת- 1965 העונה על שני תנאים עיקריים והם אמירת לשון הרע והפצתם ברבים. משרדו של עורך הדין חגי אורגד, הינו משרד עורך דין העוסק בתחום האזרחי – מסחרי כגון סכסוכי שכנים בבית משותף, לשון הרע, ירושות ועוד. המשרד מעניק במקרים המתאימים לקהל לקוחותיו יעוץ משפטי ראשוני טרם הגשת התביעה.

מהו לשון הרע באינטרנט וכיצד יש לפעול ?

כישראלים האוהבים להביע את דעתם על כל דבר ועל כל נושא, לעיתים קורה שהשיח נסחף למחוזות שאין לחצות אותם כגון אמירת ופרסום לשון הרע באינטרנט, שהפך להיות כלי מרכזי ביותר להפצת מידע בין אמין ובין כוזב, בין דעה  ובין לשון הרע. אך מה אומר החוק היבש על כך? ואיך ניתן לפעול, הינה לפניכם:

  • זה בכלל לא נעים להיתקל בדברים שנאמרו נכתבו ופורסמו על אדם כאשר הוא נתקל בהם בפרסום אינטרנטי כגון רשות חברתיות, או מאמר עיתונאי המפורסם באינטרנט. משום כך רשאי כל אדם שנתקל בפרסום לשון הרע באינטרנט עליו, להגיש תביעת לשון הרע באמצעות עורך דין לשון הרע
  • כאשר מגיש אדם באמצעות עורך דינו תביעת לשון הרע יש לבחון האם באמת על פי הנתונים והעובדות הקיימות העולות בתיק ספציפי אכן מדובר בלשון הרע, וכי אכן יש מקום לקבל פיצויי כספי על תביעה זו. לאחר שנבחנה בדקדקנות מקצועית של עורך דין סוגיה זו, פסק הדין יאמר על פי מוצא פיו של בית המשפט.
  • משום שנושא זה של לשון הרע באינטרנט הינו חוק המתהווה ומשתנה עדיין מעת לעת, אין להסיק בוודאות מפסיקת דין של תביעת לשון הרע אחת על רעותה. פסיקתו של בית המשפט איננה אחידה, ומשתנה על פי נסיבותיו של כל מקרה לגופו. משום כך עורך דין המגיש תביעת לשון הרע, חייב לכלכל את צעדיו המשפטיים, בכדי להוכיח לבית המשפט כי אכן יש כאן לשון הרע באינטרנט.

סיכום דבר

כאומה שאוהבת להביע דעה סוערת בכל עניין ובכל נושא, כמדינה דמוקרטית ושוויונית אכן יש מקום להבעת דעה. אך מה קורה כאשר נחצה הגבול ואין מדובר יותר באשר להבעת דעה בעניין, אלא בהוצאת לשון הרע, וכיום ישנה עלייה מאסיבית באשר להגשת תביעות לשון הרע באינטרנט, שם הן בעיקר מופצות בכל הרשתות החברתיות ובמדורי הרכילות והכתבות העיתונאיות המפורסמות ברשת ואינם צמודות לעובדות ולנתונים אינפורמטיביים בלבד. לשם כך אתם מוזמנים לפנות אל משרדו של עורך הדין חגי אורגד בכדי לקבל יעוץ משפטי ראשוני טרם הגשת תביעה, בכדי לבחון את נסיבות המקרה שלכם משפטית. כנסו לאתר המשרד והזמינו פגישת יעוץ.

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם