עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד ייפוי כוח מתמשך

רגע לפני שנעמיק בעניין תפקידו ומשמעותו של עו"ד ייפוי כוח מתמשך, עלינו להבין תחילה מהו ייפוי כוח מתמשך. ובכן, כאשר מדברים על ייפוי כוח מתמשך, ייפוי כוח הוא כאשר אדם מעניק לאדם אחר את הזכות לבצע פעולות משפטיות באמצעות עורך דין. ישנם מספר סוגים של ייפוי כוח כגון- ייפוי כוח מיוחד , ייפוי כוח נוטריוני, ייפוי כוח מתמשך. כאשר ייפוי כוח מתמשך הנוגע לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות  לתת מענה עבור אותם מקרים בהם יש אובדן כשירות לאדם במתן קבלת החלטות, בניגוד למצבו המשפטי הקודם. עו"ד ייפוי כוח מתמשך עורך מסמך זה שהוסמך על ידי משרד המשפטים והאפוטרופוס הכללי ולשכת עורכי הדין. עורך הדין ונוטריון חגי אורגד הינו בקיא ומנוסה בכל תחום האפוטרופסות וייפוי כוח מתמשך יחד עם דיני ירושה וצוואות, מלווה עורך הדין חגי אורגד תיקים אלה שנים רבות.

דגשים חשובים על עו"ד ייפוי כוח מתמשך

כפי שצוין מוקדם יותר במאמר זה ייפוי כוח מתמשך הינו מתן זכות לצד שלישי, במקרה זה עו"ד ייפוי כוח מתמשך להקנות בעשיית צעדים משפטיים ככל שיידרש כאשר האדם המצווה זאת היה בעל כושר החלטה קוגניטיבי טוב, אך כעת מפאת מחלה או זקנה איבד את כושר יכולתו הקוגניטיבי בידי להחליט בענייניו.  אילו עוד דגשים חשובים על עו"ד ייפוי כוח מתמשך, הינה כמה נקודות חשובות:

מטרת ייפוי כוח מתמשך הינה היכולת של אדם בעת היותו צלול בדעתו וכשיר קוגניטיבית, לפעול בענייניו השונים, כך שבעת בה לא יוכל לתפקד כפי שהיה בעת נתינת ייפוי כוח מתמשך יוכלו מיופי הכוח השונים להם ניתן הייפוי כוח לעשות ככל שציווה האדם המייפה, שכעת הפך להיות תלוי בזולת ועל כן צריך לדאוג לכל צרכיו על מנת למנוע מחלוקות משפטיות העלולות לקרות מתוך מקרים בהם אדם מאבד את כושרו הקוגניטיבי, עלולים להיווצר סכסוכי משפחה באשר היות אחד מבני המשפחה אפוטרופוס על בן המשפחה שאיבד את צלילות דעתו. דוגמה נפוצה היא כאשר אב או אם מאבדים את כושרם הקוגניטיבי עלול לפרוץ סכסוך בין הילדים מי מבניהם יהיה האחראי על ההורה וישמש כאפוטרופוס, זאת ללא עריכת ייפוי כוח מתמשך. אך כאשר הכל מוסדר משפטית מבעוד מועד, ניתן למנוע סכסוכים אלו בתוך המשפחה בכל מקרה ותמיד רואה לנגד עיניו בית המשפט את טובתו של האדם מייפה הכוח בלבד, שכן, ברגע האמת יצטרכו כאמור לדאוג לכל צרכיו באשר הם, על כן ישנה חשיבות רבה לעריכת ייפוי כוח מתמשך

אומנם ישנם כמה סוגים של ייפוי כוח, שבבסיסו של ייפוי הכוח הוא העברת הזכות לגורם שלישי לנקוט בפעולות לטובת צרכיו האישיים של האדם מייפה הכוח. כמו לדוגמה עו"ד ייפוי כוח מתמשך, לו ניתנת הלגיטימציה לנקוט בצעדים משפטיים שונים שהם לטובתו הטבעית של מייפה הכוח, בעת יגיע הרגע בו לא יוכל האדם לפעול מתוך צלילות דעת עקב מחלה או זקנה. כאשר ישנו עו"ד ייפוי כוח מתמשך, אז ניתן למנוע סכסוכים בין משפחתיים רבים, כשלמעשה הכל ערוך וכתוב משפטית בעת עריכת ייפוי כוח מתמשך בידי עו"ד. לקביעת פגישת יעוץ, כנסו לאתר משרדו של עו"ד חגי אורגד המתמחה ובקיא בתחום אפוטרופסות כללית וייפוי כוח מתמשך.

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם