פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה

פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה / מאת עו"ד ונוטריון חגי אורגד

  1. שכיחים מאוד המקרים במסגרתם מספר אחים זוכים במסגרת צו ירושה או צו קיום צוואה בדירה השייכת על פי רוב להוריהם.
  2. כאשר זוכים בדירה כתוצאה ממתן צו ירושה או צו קיום צוואה לעיתים רבות מתעוררות מחלוקות במסגרתן חלק מהיורשים – האחים מעוניינים להשכיר את הדירה לצד ג' אחר ולהתחלק בתמורה שתתקבל – דמי השכירות, כאשר מנגד דורשים אחים אחרים למכור את הדירה ולהתחלק בתמורה שתתקבל. לעיתים ישנם יורשים אשר אף דורשים להתגורר בפועל בדירה שהתקבלה בירושה .
  3. אם כן אנו מבינים כי בקונסטלציה במסגרתה אין הסכמה להשכיר את הדירה לצד ג' אחר או לאפשר למי מהיורשים להתגורר בדירה שהתקבלה בירושה או למכור את הדירה שהתקבלה בירושה אזי אין כל ברירה אלא לקיים הליך פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה .
  4. לפיכך, אנו מבינים כי פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה הינו הליך מורכב ומתחייב במקרים רבים מאוד, כאשר דירה התקבלה בירושה וכאשר אין הסכמה באשר לניהולה של דירה שהתקבלה בירושה , או אז אין מנוס אלא לבצע פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה .
  5. חשוב שנבין כי הליך פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה הינו מוסדר בסעיף 37 לחוק המקרקעין, תשכ"ט- 1969 וכן בפסיקה העניפה שנפסקה בעטיו של דבר החקיקה.
  6. לפיכך, ניתן לומר כי ניהול משפטי נכון של תיק בעניין פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה יוביל ברוב המכריע של המקרים להליך פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה כאשר ייתכן שהזכויות בדירה ימכרו לאחד או יותר מהיורשים או שמא הזכויות בדירה תימכרנה לצד ג' אחר המרבה במחיר.
  7. הנטייה של בית המשפט באם שכנענו אותו תהא כי פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה הינו הליך בלתי נמנע ולפיכך בית המשפט יורה בדרך כלל בתיקים המתאימים ולאחר שכנועו על פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה .
  8. כאשר יתבצע הליך של פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה הרי שכל צד הנהנה מהצוואה יקבל את חלקו ובכך למעשה הדירה שהפכה לסלע המחלוקת תחולק באמצעות מכירתה וכי כל זוכה הן על פי צו ירושה והן על פי צו קיום צוואה יזכה לקבל את חלקו בהתאם להיקף זכויותיו.

סיכום–

אכן עניין פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה הינו עניין סבוך ורווי פרטים ומכשולים. בהינתן מצב זה, הרי שכאן בהחלט זה לא המקום "לקיצורי דרך", שכן קיצורי דרך עלולים להביא את הצד "המקצר" לאבדון. הסיבות לכך הן ברורות ופשוטות כאחד, שהרי נזקים כלכליים עלולים להיגרם למי מהצדדים בעניין פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה בטיפול משפטי לא מקצועי ולא רציני, הנזקים עלולים להיות עצומים אשר להם השלכות קשות ביותר.

אין משמעות הדבר כי יש להימנע מהליך פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה כאשר נכון הדבר אלא יש לעשות זאת באופן מקצועי- משפטי, זהיר ונכון. הדבר דומה בדיוק נמרץ לנהיגה במכונית, שימוש מושכל ונבון יוביל אותנו ליעד- מחוז חפצינו בשלום ובבטחה, ואילו שימוש רשלני ולא זהיר במכונית יוביל אותנו לתאונה מחרידה אשר תוצאותיה ברורות, אינן רצויות ומיותר לפרטן. כאשר עסקינן בנושא כה רגיש כגון פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה יש להקפיד הקפד היטב על מכלול הפרטים ובחינה משפטית ומקצועית לעניין הליך פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה לכן ישנה חשיבות עליונה לכך שיערך פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה על ידי עורך דין מקצועי שהוסמך לכך ועוסק בתחום המקרקעין ודיני הירושה ובעל ניסיון רב בתחום, כאשר כבר בעת הליך פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה יינתן מענה משפטי הולם להליך פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה וכן יבנה מנגנונים נכונים משפטית בגין פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה .

עורך הדין אורגד חגי הינו עורך דין ונוטריון ותיק מאוד ומנוסה בענייני מקרקעין ודיני ירושה לרבות בעניין פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה מזה שנים רבות מאוד.

קרא על השבת גביית ארנונה לא חוקית

הבהרות משפטיות–

תנאי לקריאת מאמר זה הינו הסכמה לתוכן ההבהרות המשפטיות המופיעות באתר משרד עורכי דין ונוטריון חגי אורגד וכן אלה המצויות מטה.

יצוין, כי האמור במאמר זה לעיל בנושא פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה אינו אלא סקירה כללית בלבד של נושא פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה ובוודאי אינו ממצה את מכלול ההיבטים הסבוכים אשר רלוונטיים לעניין פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה .

אין לראות בתוכן המאמר בעניין פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה או במה שאינו מופיע בו כייעוץ משפטי, ותוכנו או אי תוכנו אינו מתיימר להוות תחליף לייעוץ משפטי בכלל ובפרט בנושא פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה . כמו כן, מאמר זה אינו מהווה כלל ועיקר הצעה לנקיטה ו/או לאי נקיטת פעולות ו/או צעדים ו/או הליכים כאלה ואחרים אף בנושא פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה . כותב המאמר אינו אחראי באופן עקיף או ישיר לכל פעולה ו/או אי פעולה שתינקט כתוצאה מקריאת המאמר בנושא פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה .

אשר על כן, עקב הסוגיות הסבוכות שעומדות על הפרק עת עסקינן בעניין פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה יש לפנות בראשית הדרך לעורך דין מנוסה המומחה בתחום דיני המקרקעין ודיני הירושה והיודע היטב את מלאכתו, על מנת שמלאכה זו ותוצאותיה תבוצע באופן משפטי-מקצועי, נכון ונבון.

אודות כותב המאמר-

כותב המאמר הינו עורך הדין והנוטריון חגי אורגד, אשר מצוי ובקיא בתחום דיני המקרקעין וכן דיני הירושה ומעורה בפרטים מזה שנים רבות. עורך הדין ונוטריון חגי אורגד הינו בעל תואר LL.B במשפטים, אשר לפני שנים רבות סיים את לימודיו האקדמיים בהצטיינות יתרה והוסמך כעורך דין וכנוטריון.

עורך הדין והנוטריון חגי אורגד, מלווה ומטפל מזה שנים רבות תיקים מורכבים ביותר העוסקים בתחומי משפט: מקרקעין, חוזים, הפרת חוזים, דיני ירושה, פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה ללא פשרות, בהצלחה ובכישרון רב לשביעות רצון לקוחותיו המלאה.

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם