השבת גביית ארנונה בניגוד לדין / מאת עו"ד ונוטריון חגי אורגד

  1. אל ייאוש, למרות שהשבת גביית ארנונה בניגוד לדין איננה משימה קלה, ולעיתים נראה לכם כי היא בכלל איננה אפשרית, שכן העירייה החליטה שעלינו לשלם ואין לנו ברירה, אז זהו שלא!
  2. עורך דין ארנונה בחיפה יוכל במקרים המתאימים בהחלט להילחם בעוצמה רבה בעירייה אשר גובה ארנונה בניגוד לדין ולהשיב לכם את כספכם שנעשק וכן למנוע חיוב ארנונה עתידי על ידי העירייה.
  3. אין לכם כל סיבה שתחששו להתעמת עם העירייה במקרים המתאימים כאשר העירייה עושקת אתכם וגובה ארנונה בסכומים מופרזים ובניגוד לחוק. עורך דין ארנונה בחיפה יוכל לפעול כנגד העירייה בעוצמה משפטית רבה, על מנת שהעירייה "תרד" מכם ותחדול מגביית ארנונה מוגזמת ולא חוקית ותשיב את כספכם.
  4. חשוב שנבין כי עורך דין ארנונה בחיפה יידע להעביר לעירייה מסר ברור כי פעולתה מנוגדת לדין, לרבות בהליכי ערר מקובלים ואף בפניה כמובן לבית המשפט.
  5. במקרים בהם העירייה גובה ארנונה שאינה חוקית או שאינה בסמכותה, הרי שזו מחוייבת להשיב את סכומי הארנונה שגבתה.
  6. מכח סעיף 1 (א) לחוק עשיית עושר ולא במשפט, התשל"ט – 1979, הרי מי שקיבל שלא על פי זכות שבדין נכס, שירות או טובת הנאה אחרת מאדם אחר חייב להשיב למזכה את הזכייה, ההשבה מותנית בכך שקבלת הנכס, השירות או טובת ההנאה האחרת נתקבלו שלא  על פי זכות שבדין.
  7. לכן עירייה שגבתה ארנונה שלא כדין תידרש  על ידי עורך דין ארנונה בחיפה להשיב את הכספים שזו קיבלה בניגוד לדין חזרה אליכם.
  8. חשוב שנבין כי אין איזון ביחסים בין הפרט – האדם לבין העירייה רבת העוצמה, לכן עורך דין ארנונה בחיפה עוצמתי וחזק יוכל בהחלט להילחם על זכויותיכם מול העירייה על מנת להשיב לכם את סכומי הארנונה שהעירייה גבתה שלא כדין ולאזן את מצבכם, וחשוב מכך ידאג עורך דין ארנונה בחיפה להפסיק את גביית הארנונה הבלתי חוקית שהעירייה גבתה.
  9. כאשר עורך דין ארנונה בחיפה פועל משפטית נגד העירייה אזי במקרים רבים מושבת הארנונה ששולמה שלא כדין, כך קרה בפסק הדין רע"א 993/08 חברת לינת הצדק בית דינה חיפה ע"ר נגד עיריית חיפה.
  10. אל ייאוש, באם הצדק עמכם פנו לעורך דין ארנונה בחיפה בכדי שיילחם למיצוי זכויותיכם, אתם לא לבד מול העירייה, אנחנו איתכם!  

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם