יציאת קטין מהארץ – מאת עו"ד ונוטריון חגי אורגד

  1. רבים לא מודעים לקשיים הבירוקרטיים והפרוצדורליים כאשר קטין מבקש לצאת מן הארץ. למען הסר ספק קטין הוא כל אדם אשר לא מלאו לו 18 שנים.
  2. יציאת קטין מהארץ דורשת מטבע הדברים את הסכמת הוריו, כאשר במקרים מסוימים ניתן לקבל את הסכמת אחד מההורים.
  3. חשוב להבין כי יציאת קטין מהארץ אינה דבר של מה בכך, שכן כל מנגנוני ההסדרה בעניין יציאת קטין מהארץ מטרתם הינה אלא לדאוג לשלומו של הקטין אשר בגינו מבקשים להסדיר יציאת קטין מהארץ .
  4. על מנת להימנע מתקלות בעניין יציאת קטין מהארץ יש לפנות בעניין זה לעו"ד ונוטריון אשר עוסק בתחום זה ובעל ניסיון רב על מנת שלא תהיה כל בעיה ו/או חריקה הן בעניין יציאת קטין מהארץ והן בהגעת הקטין ליעד המבוקש.
  5. כך למשל, קטין אשר מבקש לנסוע למשפחתו נניח במדינת רוסיה יצטרך להיות מצויד באישורים ובטפסים המתאימים והנכונים וכי אין מדובר במילוי טפסים טכני בלבד, הגם שאי מילוי הטפסים כנדרש ועל פי חוק עלול לגרום לנזקים עצומים בעניין יציאת קטין מהארץ .
  6. איש לא רוצה להיתקל בקשיים בעניין יציאת קטין מהארץ או בכניסתו למדינת היעד בשל טפסים וכן אישורים שגויים אשר אינם עומדים בדרישות התקינות של החקיקה. עניין זה עלול להסב נזקים רבים ואף עוגמת נפש רבה ובייחוד לקטין עצמו.
  7. לא בכדי, עניין רגיש זה של יציאת קטין מהארץ מוסדר באופן חד וברור במסגרת החקיקה ויש להקפיד הקפדה יתירה בכל הטיפול המשפטי בגין יציאת קטין מהארץ כאשר הליווי המשפטי שמשרדנו מעניק לכם הינו החל מבירור הצרכים, הבנתם לעומק ואז טיפול משפטי יסודי ומעמיק בכדי שעניין יציאת קטין מהארץ תעשה בצורה נכונה עד הגעתו של הקטין לחוף מבטחים – מדינת היעד.
  8. הסיבוכים בעניין יציאת קטין מהארץ עלולים להיות קשים ומתסכלים, ולפיכך אין להקל ראש בעניין זה בייחוד כאשר עסקינן בקטין, ולפיכך נדרשת מיומנות, מקצוענות וניסיון רב בכדי להביא את הקטין למדינת היעד כנדרש ובבטחה.
  9. אכן עניין יציאת קטין מהארץ הינו עניין סבוך ורווי פרטים ומכשולים. בהינתן מצב זה, הרי שכאן בהחלט זה לא המקום "לקיצורי דרך", שכן קיצורי דרך עלולים להביא את הצד "המקצר" לאבדון, במקרה זה תרתי משמע. הסיבות לכך הן ברורות ופשוטות כאחד, שהרי נזקים כלכליים ואחרים עלולים להיגרם למי מהצדדים בעניין יציאת קטין מהארץ בטיפול משפטי לא מקצועי ולא רציני,  הנזקים עלולים להיות עצומים אשר להם השלכות קשות ביותר.
  10. אין משמעות הדבר כי יש להימנע מעניין יציאת קטין מהארץ כאשר נכון הדבר אלא יש לעשות זאת באופן מקצועי- משפטי, זהיר ונכון. הדבר דומה בדיוק נמרץ לנהיגה במכונית, שימוש מושכל ונבון יוביל אותנו ליעד- מחוז חפצינו בשלום ובבטחה, ואילו שימוש רשלני ולא זהיר במכונית יוביל אותנו לתאונה מחרידה אשר  תוצאותיה ברורות, אינן רצויות ומיותר לפרטן. כאשר עסקינן בנושא כה רגיש כגון יציאת קטין מהארץ יש להקפיד הקפד היטב על מכלול הפרטים ובחינה משפטית ומקצועית לעניין יציאת קטין מהארץ לכן ישנה חשיבות עליונה לכך שיערך הליך יציאת קטין מהארץ על ידי עורך דין ונוטריון מקצועי שהוסמך לכך ועוסק בתחום יציאת קטין מהארץ ובעל ניסיון רב בתחום.
  11. עורך הדין אורגד חגי הינו עורך דין ונוטריון ותיק מאוד ומנוסה בענייני יציאת קטין מהארץ מזה שנים רבות מאוד.

הבהרות משפטיות

  1. תנאי לקריאת מאמר זה הינו הסכמה לתוכן ההבהרות המשפטיות המופיעות באתר משרד עורכי דין ונוטריון חגי אורגד וכן אלה המצויות מטה.
  2. יצוין, כי האמור במאמר זה לעיל בנושא יציאת קטין מהארץ אינו אלא סקירה כללית בלבד של נושא יציאת קטין מהארץ ובוודאי אינו ממצה את מכלול ההיבטים הסבוכים אשר רלוונטיים לעניין יציאת קטין מהארץ .
  3. אין לראות בתוכן המאמר בעניין יציאת קטין מהארץ או במה שאינו מופיע בו כייעוץ משפטי, ותוכנו או אי תוכנו אינו מתיימר להוות תחליף לייעוץ משפטי בכלל ובפרט בנושא יציאת קטין מהארץ . כמו כן, מאמר זה אינו מהווה כלל ועיקר הצעה לנקיטה ו/או לאי נקיטת פעולות ו/או צעדים ו/או הליכים כאלה ואחרים אף בנושא יציאת קטין מהארץ . כותב המאמר אינו אחראי באופן עקיף או ישיר לכל פעולה ו/או אי פעולה שתינקט כתוצאה מקריאת המאמר בנושא יציאת קטין מהארץ .
  4. אשר על כן, עקב הסוגיות הסבוכות שעומדות על הפרק עת עסקינן בעניין  יציאת קטין מהארץ יש לפנות בראשית הדרך לעורך דין מנוסה המומחה בתחום יציאת קטין מהארץ והיודע היטב את מלאכתו, על מנת שמלאכה זו ותוצאותיה תבוצע באופן משפטי-מקצועי, נכון ונבון ותוביל את הקטין למחוז חפצו בבטחה ובשלום.

אודות כותב המאמר

כותב המאמר הינו עורך הדין ונוטריון חגי אורגד, אשר מצוי ובקיא בתחום יציאת קטין מהארץ ומעורה בפרטים מזה שנים רבות. עורך הדין ונוטריון חגי  אורגד הינו בעל תואר L.L.B במשפטים, אשר לפני שנים רבות מאוד סיים את לימודיו המשפטיים-האקדמיים בהצטיינות יתרה והוסמך כעורך דין ונוטריון.

עורך הדין ונוטריון חגי אורגד, מלווה ומטפל מזה שנים רבות מקרים מורכבים ביותר העוסקים בתחומי משפט בעניין יציאת קטין מהארץ ללא פשרות, בהצלחה ובכשרון רב לשביעות רצון לקוחותיו המלאה.

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם