צוואה נוטריונית – מדוע ולמה?

צוואה נוטריונית – מדוע ולמה? / מאת עו"ד חגי אורגד

  1. צוואה נוטריונית הינה אחת מסוגי הצוואות הקבועות בחוק הירושה, תשכ"ה- 1965 (להלן: "החוק").
  2. צוואה נוטריונית הינה צוואה אשר מיוחס לה משקל רב מאוד, זו בעלת ערך ומשמעות בדין הישראלי, שכן הנוטריון שבפניו נערכת צוואה נוטריונית דינו כדין שופט, לעניין זה אנו יכולים לעיין בהוראות סעיף 22 (ז) לחוק, כך שממנו עולה כי דין נוטריון כדין שופט.
  3. אין חולק כי האימות הנוטריוני לו זוכה צוואה נוטריונית מהווה משקל עצום ונותן משנה תוקף לצוואה בעניין צוואה נוטריונית שכן ההתייחסות בעניין צוואה נוטריונית הינה אם תרצו יחס מועדף, כך ש"ביום הדין" באם בגין צוואה נוטריונית תוגש תביעה וזו תותקף משפטית, אזי אימות נוטריוני של צוואה נוטריונית מחזק אותה כך שיהיה קשה לתקוף צוואה נוטריונית בבית המשפט לאחר מות המנוח או המנוחה.
  4. נראה כי אין אנו צריכים להכביר במילים אודות חשיבותה של צוואה בכלל וכן אודות חשיבותה של צוואה נוטריונית בפרט, שכן צוואה מקצועית, משפטית ובכלל זה צוואה נוטריונית תספק על פי רוב רשת ביטחון משפטית טובה וראויה אשר לעיתים רבות תגרום לצד אשר התכוון לתקוף את הצוואה שלא לעשות כן מלכתחילה, או לחילופין צוואה נוטריונית מקצועית- משפטית ורצינית עשויה לגרום לתבוסה מוחצת לצד אשר ינסה לתקוף בגין אותה צוואה נוטריונית , תוקפה וכשרותה.
  5. צוואה נוטריונית כאמור כאשר זו נערכת באופן רציני, יסודי ומקצועי "תחסוך" מריבות וקונפליקטים תוך משפחתיים ולעיתים חוץ משפחתיים, כך שלאחר מות המנוח או המנוחה על פי רוב לא ידרשו הן הזוכים מכח צוואה נוטיונית והן המודרים מעניין צוואה נוטריונית לצחצח את "החרבות המשפטיות" ולצאת לקרב, זאת בין היתר מהטעמים שהובאו לעיל.
  6. נוכח האמור, כדאי שתערכו צוואה נוטריונית רצינית ויסודית, במשרד ותיק ומנוסה אשר עוסק בתחום זה, צוואה נוטריונית כזו תספק לכם יציבות וודאות ברמה גבוהה בגין השאלה מה יעלה בגורל רכושכם לאחר לכתכם וכן תספק שקט ויציבות ברמה גבוהה ליורשיכם לאחר שתלכו לעולמכם.
  7. מומלץ בחום עת עורכים צוואה נוטריונית לערוך אותה במשרד עורכי דין ונוטריון המומחה לתחום זה תוך הקפדה על פרטים ודקדוקים האופייניים והחשובים בגין צוואה נוטריונית .

סיכום–

אכן עניין צוואה נוטריונית הינו עניין סבוך ורווי פרטים ומכשולים. בהינתן מצב זה, הרי שכאן בהחלט זה לא המקום "לקיצורי דרך", שכן קיצורי דרך עלולים להביא את הצד "המקצר" לאבדון. הסיבות לכך הן ברורות ופשוטות כאחד, שהרי נזקים כלכליים שעלולים להיגרם למי מהצדדים בעניין צוואה נוטריונית , הנעשות באופן לא מקצועי ולא רציני הם נזקים עצומים אשר להם השלכות קשות ביותר.

אין משמעות הדבר כי יש להימנע מעריכת צוואה נוטריונית , אלא יש לעשות זאת באופן מקצועי, זהיר ונכון. הדבר דומה בדיוק נמרץ לנהיגה במכונית, שימוש מושכל ונבון יוביל אותנו ליעד- מחוז חפצינו בשלום ובבטחה, ואילו שימוש רשלני ולא זהיר במכונית יוביל אותנו לתאונה מחרידה אשר תוצאותיה ברורות ומיותר לפרטן. כאשר עסקינן בנושא צוואה נוטריונית , יש להקפיד הקפד היטב על מכלול הפרטים וביצוע משפטי ומקצועי של עריכת צוואה נוטריונית , לכן ישנה חשיבות עליונה לכך שתערך צוואה נוטריונית באופן המקצועי ביותר.

הבהרות משפטיות–

יצוין, כי האמור במאמר זה לעיל בנושא צוואה נוטריונית , אינו אלא סקירה כללית בלבד של נושא צוואה נוטריונית , ובוודאי אינו ממצה את מכלול ההיבטים הסבוכים אשר רלוונטיים לעניין צוואה נוטריונית.

אין לראות בתוכן המאמר או במה שאינו מופיע בו כייעוץ משפטי, ותוכנו או אי תוכנו אינו מתיימר להוות תחליף לייעוץ משפטי בעניין צוואה נוטריונית בפרט ובכל עניין משפטי בכלל. כמו כן, מאמר זה אינו מהווה כלל ועיקר הצעה לנקיטה ו/או לאי נקיטה פעולות ו/או צעדים ו/או הליכים כאלה ואחרים. כותב המאמר אינו אחראי באופן עקיף או ישיר לכל פעולה ו/או אי פעולה שתינקט כתוצאה מקריאת המאמר.

קריאת המאמר כפופה בנוסף לתנאי השימוש במשרד עורכי דין ונוטריון חגי אורגד.

אשר על כן, עקב הסוגיות הסבוכות שעומדות על הפרק עת עריכת צוואה נוטריונית , יש לפנות בראשית הדרך למשרד עורכי דין ונוטריון המומחה בתחום הירושה והצוואות והיודע היטב את מלאכתו, על מנת שמלאכה זו ותוצאותיה תבוצע באופן משפטי-מקצועי, נכון ונבון.

אודות כותב המאמר-

כותב המאמר הינו עורך הדין והנוטריון חגי אורגד, אשר מצוי, בקיא בתחום הצוואות והירושות ומעורה בפרטיו מזה שנים רבות בעל ותק ונסיון רב שנים. עורך הדין והנוטריון חגי אורגד הינו בעל תואר L.L.B במשפטים, אשר לפני שנים רבות סיים את לימודיו האקדמיים בהצטיינות יתרה והוסמך כעורך דין וכנוטריון.

עורך הדין והנוטריון חגי אורגד, מלווה ומטפל מזה שנים רבות תיקים מורכבים ביותר העוסקים בתחומי משפט בצוואות והירושות, ללא פשרות, בהצלחה ובכישרון רב לשביעות רצון לקוחותיו המלאה.

קראו מאמר חובה בעניין זהירות, צו למניעת הטרדה מאיימת לפניך

לחץ וקרא ביטול חוזה בצל משבר הנגיף קורונה

עו"ד בקריות

קרא על השבת גביית ארנונה לא חוקית

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם