איך עורך דין המתמחה בענייני ירושה יעזור לך?

קרבות ירושה הם תופעה נפוצה. בתנ"ך היו אלה יעקב ועשיו ובתרבות המודרנית הסדרה "יורשים" זכתה בשורה ארוכה מאוד של פרסים, לאחר שהיטיבה לתאר מאבקים בין אחים על נכסי אביהם (וגם על אהבתו). בהתאם עורך דין המתמחה בעניינים אלו הוא איש מקצוע שעשוי להיות מועיל מאוד, ובפרט למנוע סכסוכים מרים בין קרובי משפחה. זהו אחד מתחומי המומחיות העיקריים של משרד עורכי דין ונוטריון חגי אורגד המכהן בתור עורך דין מומחה בענייני ירושות.

איך עורך דין מומחה מצליח למנוע סכסוכים בין יורשים?

* צוואה הוגנת שלוקחת בחשבון גם את הצורך באחדות המשפחה – אחד הגורמים העיקריים לסכסוך חמור בין יורשים הוא צוואה שגורמת לחלק מהם להרגיש מקופחים ואולי אפילו נבגדים. בהתאם, ממליצים עורכי דין רבים וכן עורך דין חגי אורגד המכהן בתור עורך דין לענייני ירושה בחיפה לכל מי שעורך או עורכת צוואה להתייחס גם להיבט זה בעת תכנון אופן חלוקת העיזבון לאחר המוות (כמובן אם אחדות המשפחה היא ערך משמעותי, שכן בכל מקרה צוואה אמורה לשקף את רצונו של האדם- המצווה).

* הגשת התנגדויות למתן צווים מצד רשם הירושות – עו"ד מומחה לענייני ירושה יכול להגיש התנגדות למתן צו קיום צוואה או למתן צו ירושה (כשאין צוואה). ההתנגדות, שכמובן חייבת להיות מנומקת ומגובה בראיות רלוונטיות, מונעת את חלוקת העיזבון ומובילה את היורשים להתדיין ביניהם, ולמעשה מחייבת הסכם שעשוי למנוע קרע.

* גיבוש הסכם מיטיב עבור כלל היורשים – עורך דין בעל ניסיון בתחום הצוואות והירושות יודע גם לגבש הסכם בין יורשים. הסכם כזה גובר על כל מסמך אחר, והוא זה שקובע למעשה את אופן חלוקת הרכוש של המנוח או המנוחה. חשוב לציין כי רק אם כלל היורשים מסכימים לחתום, ההסכם הופך לתקף, ולכן הגישה הנכונה היא לייצר מצב win-win אמיתי, כזה שגם ימזער את הסיכון לסכסוך ממושך וקרע בלתי הפיך.

אישיות מגשרת ובקיאות מקצועית

על-מנת להצליח במשימה המאתגרת העומדת בפני העורך דין היא מניעת קרבות קשים, עורך דין מומחה בתחום נדרש הן לבקיאות מקצועית מעמיקה והן לאישיות מגשרת. בה בעת נדרשת גם נחישות על-מנת להוביל תהליכים משפטיים לטובת האינטרסים של הלקוחות. עו"ד חגי אורגד סיים בהצטיינות יתרה את לימודי המשפטים, הצטיין במהלך ההתמחות במשרד עורכי דין גדול, ומקפיד על מחויבות מוחלטת לכל לקוח ולקוחה גם במשרד העצמאי שהקים כבר לפני שנים רבות מאוד.

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם